18 jaar ervaring in effectieve webteksten
& content.

Als je het kort houdt, mag het best lang zijn.

Webteksten, artikelen, blogs en andere digitale content… ze proberen nog zo vaak alles te vertellen. Maar de harde waarheid is dat jij en ik niet bepalen wat het verhaal is. Dat bepaalt de lezer die op ieder willekeurig moment mag afhaken om nooit meer terug te komen.
Ik schrijf je teksten to-the-point en met oog voor die lezer. Levendig, onderhoudend en zo kort mogelijk. Want dat is het: als je moeite doet om het kort te houden, mag het best wat langer zijn. Dan krijg je het verhaal, jouw boodschap wél verteld zonder dat de lezer afhaakt.  

 

 

“De invalshoek van Oostra was vanaf de eerste letter spot-on. Zijn cliché-loze teksten hebben mijn studio karakter gegeven. En hij werkt ook nog eens snel.”

Bert Govers

Founder, studio bert govers

“Oostra voelt altijd de juiste tone of voice aan, komt met verrassende invalshoeken en denkt mee in beeld en taal.

Wouter Kooken

Creative Director, Blickfänger

Voorbeelden

Provast.

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

VERTALEN NAAR ENGELS

Vastgoedontwikkelaar Provast timmert al jaren voortvarend aan de weg met grootschalige (her)ontwikkeling van vastgoed in Nederland. Designstudio George&Harrison ontwerpt voor Provast een nieuw logo en een nieuwe website. Ze vragen mij het lef en zelfvertrouwen waarmee Provast projecten aangaat door te vertalen in de tone-of-voice van de webteksten, ook in het Engels.

Klant: Provast Bureau: George&Harrison

Provast.

 TONE OF VOICE

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

VERTALEN NAAR ENGELS

Vastgoedontwikkelaar Provast timmert al jaren voortvarend aan de weg van grootschalige (her)ontwikkeling van vastgoed in Nederland. Designstudio George&Harrison ontwerpt voor Provast een nieuw logo en een nieuwe website. Ze vragen mij het lef en zelfvertrouwen waarmee Provast projecten aangaat door te vertalen in de tone-of-voice van de webteksten, ook in het Engels.

Klant: Provast BureauGeorge&Harrison

studio bert govers.

 TONE OF VOICE

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

Studio bert govers (pas op: nooit met hoofdletters schrijven!) zoekt een frisse toon voor zijn webteksten, passend bij het snelle, oorspronkelijke design van de nieuwe website. Dat betekent vooral: wegblijven bij de platgetrapte clichés waar gelijksoortige sites zich van bedienen. “En als je dan jargon moet gebruiken, maak er dan een grapje van.”

Blickfänger.

 TONE OF VOICE

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

Ik werk al een paar jaar erg prettig samen met de mensen van Blickfänger. Meestal gaat het dan om teksten voor de voice-over onder een van hun films. Nu kloppen ze aan voor de teksten van hun eigen site die ook qua vormgeving volledig op de schop gaat. Ze zoeken een andere toon die dichter bij hun filosofie en cultuur ligt: minder serieus en meer uitgaand van de eigen kracht. Leuker dus.

Blickfänger.

 TONE OF VOICE

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

Ik werk al een paar jaar erg prettig samen met de mensen van Blickfänger. Meestal gaat het dan om teksten voor de voice-over onder een van hun films. Nu kloppen ze aan voor de teksten van hun eigen site die ook qua vormgeving volledig op de schop gaat. Ze zoeken een andere toon die dichter bij hun filosofie en cultuur ligt: minder serieus en meer uitgaand van de eigen kracht. Leuker dus.

Onel.

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

Onel Window Dressing helpt particulieren en bedrijven bij hun keuze, de aanschaf en de installatie van raambekleding. Bij monde van creatief bureau Baldadig vragen ze mij de teksten voor hun nieuwe website te schrijven. ‘Fris, sfeervol en vooral: less is more’ luidde de briefing. Zo hoor ik het graag!

Klant: Onel Bureau: Baldadig

Onel.

 TONE OF VOICE

Onel Window Dressing helpt particulieren en bedrijven bij hun keuze, de aanschaf en de installatie van raambekleding. Bij monde van creatief bureau Baldadig vragen ze mij de teksten voor hun nieuwe website te schrijven. ‘Fris, sfeervol en vooral: less is more’ luidde de briefing. Zo hoor ik het graag!

Klant: Onel Bureau: Baldadig

Contact?

Ik werk bij grote voorkeur voor opdrachtgevers die de user experience, het gebruiksgemak en de tone of voice van hun website belangrijker vinden dan de page ranking. Over de afwegingen tussen het een en ander kunnen het tijdens een goed en vrijblijvend van gedachten wisselen. Bel 06 181 505 13 of vul onderstaand contactformulier in. Bij laatstgenoemde probeer ik op werkdagen binnen 24 uur te reageren.